Menu

مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتری (ECRM)

این دسته از برنامه های کاربردی عملیاتی به کسب و کار و شرکت ها این توانایی را می دهد که از مشتریانش از طریق وب مراقبت کرده و مشتریان نیز به صورت آنلاین به نیاز خودشان می رسند. گفته می شود که ECRM شیوه آینده CRM است، از این بابت فروشندگان نرم افزارهایی که برنامه کاربردی خود را برای وب بهینه سازی نمی کنند، به زودی از کسب و کار باز می مانند. واژه مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتری آخرین نمونه از جهان ارتباط با مشتری است که اینترنت را به عنوان مسیر :مهم ارتباطی مد نظر قرار می دهد. این مسیر ارتباطی دارای قابلیت های شناخته شده زیر است

  • دسترسی تمام وقت و عدم وابستگی به زمان و تعطیل ناپذیری آن

 • ایجاد ارتباطات در هر مکان و فاصله

 • دسترسی سریع و ارزان به اطلاعات

 • تعامل ارزان اختصاصی شده با افراد

مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر موبایل (MCRM)

گونه جدیدی از CRM که با ابزارهای بی سیم قادر به کار است، مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر موبایل نامیده می شود. هدف MCRM ایجاد تعاملات دو طرفه و مستمر بین مشتریان و موسسات در هر مکانی (چه دفتر کار و چه در حال قدم زدن در خیابان) است.

دی ان ان